Ο αυτοκινητόδρομος Πελοποννήσου ολοκληρώθηκε αλλά παραμένουν ακόμα  … ουρές του.

Ο κόμβος προ του ξενοδοχείου “Φωτεινή” στην έξοδο της Καλαμάτας προς τη Μάνη

Η ΜΑΝΙΑΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ έχει τονίσει με έμφαση σε διαδοχικά δημοσιεύματά της, την εξαιρετικά ευεργετική επίδραση του αυτοκινητόδρομου Ανατολικής Πελοποννήσου που συνδέει την πρωτεύουσα με τις πρωτεύουσες Κορινθίας, Αρκαδίας, Μεσσηνίας και Λακωνίας. Οι θετικές επιπτώσεις του φάνηκαν σύντομα στην οικονομία και γενικότερα στην κοινωνία αυτών των περιοχών, αλλά και ειδικότερα στη Μάνη. Από τον αρχικό σχεδιασμό, φαίνεται ότι ξέφυγαν κάποιες λεπτομέρειες που, όμως, αναδείχθηκαν έντονα με τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου. Μία από αυτές αντιμετωπίστηκε σύντομα και ριζικά, ενώ μία άλλη, με μεγάλη καθυστέρηση, φαίνεται ότι βρίσκεται σε διαδικασία αντιμετώπισης.  Σ` αυτές αναφέρεται το κείμενο που ακολουθεί.

Η πρώτη …ουρά αφορούσε στον κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη και στην ανάγκη να εξυπηρετούνται από τον αυτοκινητόδρομο τα χωριά κατά μήκος της διαδρομής, τα χωριά των Βορείων Δήμων σύμφωνα με την ορολογία που έχει καθιερωθεί στη Σπάρτη. Ο κόμβος στο Λογκανίκο όπου και τα διόδια δεν κάλυπτε αυτή την ανάγκη, γι` αυτό χρειαζόταν και δεύτερος κόμβος . Με τον ανισόπεδο Κόμβο Αγίου Κωνσταντίνου «Φουντέικα» που εγκαινιάστηκε στις 10 Αυγούστου, ένα περίπου χρόνο μετά τη λειτουργία του κλάδου Λεύκτρο – Σπάρτη του αυτοκινητόδρομου,  αντιμετωπίστηκε αυτό το θέμα. Έτσι, τελικά, συνδέονται οι τοπικοί οδοί με τις δύο κατευθύνσεις του αυτοκινητόδρομου.

Η δεύτερη … ουρά σχετίζεται με την έξοδο προς Μάνη του Περιμετρικού Δακτυλίου της Καλαμάτας, όπου καταλήγει ο αυτοκινητόδρομος. Ένα περίπου χιλιόμετρο μετά την κατάληξή του ο αυτοκινητόδρομος μεταφορτώνεται στην οδό Λακωνικής των Φαρών και Μάνης της Βέργας . Έχει, όμως, αυξημένο φόρτο οχημάτων, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, που κατευθύνονται προς την Ανατολική Παραλία της  Καλαμάτας, παράλια Αβία και Μάνη. Μετά το ξενοδοχείο «Φωτεινή» η προέκταση του αυτοκινητόδρομου συναντά ΣΤΟΠ που από το μεγάλο φόρτο οχημάτων αδυνατεί να διαμορφώσει ομαλή κυκλοφορία προς Μάνη και να συμφορίζεται δημιουργώντας ουρές χιλιομέτρων, ιδιαίτερα τα καλοκαιρινά σαββατοκύριακα.

Ο δήμος Καλαμάτας έχει αναλάβει εδώ και καιρό πρωτοβουλίες για την προώθηση του θέματος (υλοποίηση απαλλοτριώσεων της δεκαετίας του 1970  και αγορά γης για τη δημιουργία κόμβου που, τελικά, θα εκτονώσει την κυκλοφορία των οχημάτων ( η ΜΑΝΙΑΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ έχει αναφερθεί με δημοσιεύματά της, αρκετές φορές,  στο θέμα). Εδώ εμφανίζεται η … τρέλα της διοικητικής σύγχυσης. Να πιά είναι: Ο δρόμος που οδηγεί από την Καλαμάτα στη Μάνη είναι η 1η Επαρχιακή Οδός Μεσσηνίας που αποτελεί αρμοδιότητα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Ο δρόμος που συμβάλλει με την Επαρχιακή Οδό, δηλαδή η προέκταση της παραλιακής οδού Ναυαρίνου της Καλαμάτας που στην κατάληξή του θα δημιουργηθεί ο κόμβος, ανήκει στην τέως Κοινότητα Βέργας δηλαδή στο δήμο Καλαμάτας. Για να κατασκευαστεί ο κόμβος θα πρέπει να το αποφασίσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ήδη, μετά από δύο καλοκαίρια ταλαιπωρίας μπήκε, επί τέλους και  η υπογραφή του Περιφερειάρχη και οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τη διαδρομή ευελπιστούν ότι σύντομα θα υλοποιηθεί και το σχετικό έργο της …ουράς του αυτοκινητόδρομου.