ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024

Ολοκληρώθηκαν οι χερσαίες εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου Καλαμάτας από την εταιρία Hellenic Seaplanes:

Άρχισε η κατασκευή των χερσαίων εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου Καλαμάτας και συγκεκριμένα η τοποθέτηση του σταθμού επιβατών στο μεσσηνιακό λιμάνι από την εταιρία Hellenic Seaplanes . Το πρώτο βήμα που ολοκληρώθηκε περιελάβανε την τοποθέτηση του κτιρίου εξυπηρέτησης επιβατών του υδατοδρομίου στον εσωτερικό λιμένα. Ο σταθμός εξυπηρέτησης επιβατών υδροπλάνου προβλέπεται να εξυπηρετεί ταξιδιώτες όλον τον χρόνο, καθώς μέσα σε αυτόν θα μπορούν:

– να κάνουν επιτόπου έκδοση νέων εισιτηρίων

– να τσεκάρουν τα εισιτήρια πριν την πτήση τους

– να γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι πριν το ταξίδι τους

– να παραμένουν στην αίθουσα αναμονής μέχρι να ξεκινήσει η πτήση τους.

Η συνέχεια περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των υδάτινων εγκαταστάσεων με την τοποθέτηση της πλωτής προβλήτας πρόσδεσης όπου θα γίνεται η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Ο Δήμαρχος Καλαμάτας, κ. Θανάσης Βασιλόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: “Βρισκόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στο να δούμε τα πρώτα υδροπλάνα να πετούν στην πόλη μας, στο λιμάνι της Καλαμάτας… “. Μαζί με τις κατασκευές στο καλαματιανό λιμάνι δημιουργείται και η ψηφιακή ταυτότητα του έργου και η επίσημη σελίδα του υδατοδρομίου παρέχοντας όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται το επιβατικό κοινό για να ενημερωθεί για το προφίλ του έργου, τις εγκαταστάσεις, τις παροχές του και τα εν δυνάμει δρομολόγια και πτήσεις των υδροπλάνων από/προς αυτό. Η ιστοσελίδα είναι προσβάσιμη μέσω του www.hellenic-waterairports.com, την ενημερωτική πλατφόρμα του δικτύου υδατοδρομίων της Hellenic Seaplanes στην Ελλάδα

Στο πρόγραμμα της ίδιας εταιρίας περιλαμβάνεται βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων Πελοποννήσου από τα υδατοδρόμια Πάτρας, Κυλλήνης, Καλαμάτας, Ερμιονίδας, Μονεμβασιάς, Ναυπλίου, Νέας Κίου και Γυθείου.

4ήμερο  Προληπτικής Ιατρικής και Εξειδικευμένης Ιατρικής Φροντίδας στην Αρεόπολη

Στη συνέχεια αυτού του προγράμματος, που άρχισε από το 2019 να προωθείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, οι Κινητές Ιατρικές Μονάδες επισκέφθηκαν για τρίτη φορά την Αρεόπολη από την  Παρασκευή 30 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2023.Η υλοποίηση του προγράμματος οργανώθηκε από το Κέντρο Υγείας Αρεόπολης με συντονιαμό του διευθυντή του Ανάργυρου Μαριόλη.

Το ιατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος που συμμετείχε σε αυτή τη δράση επιδόθηκε με αλτρουισμό και ζήλο σε ένα έργο ανιδιοτελούς προσφοράς φροντίδας σε ανθρώπους που χρήζουν προσοχής και βοήθειας. Έργο όλων μας συνιστά η προαγωγή της υγείας του πληθυσμού μέσα από δράσεις πρόληψης αλλά και έγκαιρης παρέμβασης, έτσι ώστε η υγεία ως πανανθρώπινο αγαθό να αποδεσμεύεται από όρους οικονομικούς, γεωγραφικούς ή κοινωνικούς και να εξασφαλίζεται αδιαπραγμάτευτα ότι η ζωή προσφέρεται σε όλους με αξιοπρέπεια.

Εξειδικευμένοι ιατροί διαφόρων ειδικοτήτων εξέτασαν συνολικά 1151 πολίτες και πραγματοποιήθηκαν 997 παρακλινικές εξετάσεις, προσφέροντας δωρεάν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν κατάλληλα τόσο οξείες όσο και χρόνιες παθήσεις. Διενεργήθηκαν μεταξύ άλλων μικροχειρουργικές επεμβάσεις, τεστ Παπανικολάου, μαστογραφίες, μετρήσεις οστικής πυκνότητας, υπερηχογραφήματα και ακτινογραφίες. Οι επαγγελματίες υγείας όλων των ειδικοτήτων παρείχαν εμπεριστατωμένη συμβουλευτική και άρτια φροντίδα στους κατοίκους της Μάνης.

Οι νέες τιμές διοδίων από 1η Ιανουαρίου 2024 στον Αυτοκινητόδρομο ΜΟΡΕΑΣ

Όπως ανακοίνωσε η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 31 Δεκεμβρίου 2023 προς Δευτέρα 1 Ιανουαρίου 2024, τα διόδια τέλη στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα/Σπάρτη για τα επιβατηγά αυτοκίνητα διαμορφώνονται ως ακολούθως (σε €),  κατά τη διέλευση από τους πιο κάτω σταθμούς διοδίων:: Σπαθοβουνίου 2,70,  Νεστάνης 2,60, Γέφυρας Μάναρη 2,10, Βελιγοστής 1,35, Καλαμάτας 2,05, Πετρίνας 3,15,  Πλευρικοί Παραδεισίων  0,80, Πλευρικοί Αρφαρών 0,80, Πλευρικοί Θουρίας 0,50.

Καλαμάτα – Καρδαμύλη – Αρεόπολη και Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα: Δύο μελέτες οδικών έργων μανιάτικου ενδιαφέροντος, σε …βραδεία εξέλιξη

Και οι δύο μελέτες ενδιαφέρουν τη Μάνη, η μία άμεσα και η άλλη έμμεσα. Η πρώτη, που αφορά την επαρχιακή οδό: Καλαμάτα – Καρδαμύλη – Αρεόπολη βελτιώνει ολόκληρο το κύριο οδικό δίκτυο της Μάνης για να χρησιμοποιείται με ασφάλεια από τους ντόπιους και τους επισκέπτες αλλά και συμβάλει στη χρονική επαναπροσέγγιση της Μέσα Μάνης με τη μεγαλούπολη της Καλαμάτας που έχει ατονήσει όταν οι θαλάσσια επικοινωνία αντικαταστάθηκε με την οδική. Η δεύτερη, που αφορά τη νέα χάραξη της εθνικής οδού Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, επιτρέπει τη γρήγορη μετακίνηση επισκεπτών από τη δυτική Ελλάδα στη νότια, συμπεριλαμβανομένης και της Μάνης.

Η μελέτη που αφορά την επαρχιακή οδό Καλαμάτα – Καρδαμύλη – Αρεόπολη και ειδικότερα βελτιώσεις στα τμήματα από τη Βέργα μέχρι τα Σωτηριάνικα μήκους πέντε χιλιομέτρων περίπου, από την Πλάτσα μέχρι τη Λαγκάδα μήκους εφτά χιλιομέτρων περίπου και από τον Άγιο Νίκωνα μέχρι το Οίτυλο μήκους επίσης εφτά χιλιομέτρων περίπου, καθώς και η παράκαμψη της Καρδαμύλης. Η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Πελοποννήσου του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 με εγκεκριμένη χρηματοδότηση 899 000 ευρώ.

Μετά το υπό κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού, προχωρούν και οι μελέτες τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα που είναι το τελευταίο για να ολοκληρωθεί. Η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του οδικού άξονα Πύργος (Ποταμός Αλφειός) – Καλό Νερό – Τσακώνα μήκους 76,5 χλμ., ολοκληρώνει το μεγάλο οδικό δακτύλιο της Πελοποννήσου Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα-Τρίπολη-Κόρινθος. Τις μελέτες πραγματοποιεί η Ολυμπία Οδός μέσω υπουργικής απόφασης του 2022 όπου και δόθηκε η σχετική εντολή στον Παραχωρησιούχο ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ.

Τα προβλήματα με τις μελέτες είναι ότι έχουν μακρό χρόνο εξέλιξης, δεδομένου ότι οι αμοιβές των μελετητών μεγαλώνουν μέσω των παρατάσεων και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι ασκούν περιορισμένες πιέσεις λόγω της μη αμεσότητας του αποτελέσματός τους. Κανένας δεν μπορεί να εξασφαλίσει πότε θα ολοκληρωθούν, ποιες από τις προτάσεις που καταλήγουν θα υιοθετηθούν και πότε θα χρηματοδοτηθούν και πότε θα ολοκληρωθούν τα αντίστοιχα έργα. Ας σημειωθεί ότι η μελέτη για τον οδικό άξονα Σπάρτη – Γύθειο που αποφασίστηκε το 2006 δεν έχει τελειώσει ακόμα…