Η Λίντα Καπετανέα αποχώρησε από την καλλιτεχνική διεύθυνση του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτα

Πρόσφατα, η Λίντα Καπετανέα, συμπατριώτισσά μας με οικογενειακή καταγωγή από τη Σαϊδόνα, έκανε γνωστό μέσα από μια ανάρτηση στο Facebook ότι αποχωρεί από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Η αποχώρηση προκάλεσε αιφνιδιασμό δεδομένου ότι είχαν προχωρήσει οι σχεδιασμοί για το 31ο Φεστιβάλ, του 2025.
Βράβευση του Δημάρχου Πέτρου Ανδρεάκου για τη μακρά αυτοδιοικητική του υπηρεσία

Βράβευση του Δημάρχου Ανατολικής Μάνης Πέτρου Ανδρεάκου για τη μακρόχρονη παρουσία και προσφορά του στην αυτοδιοίκηση δεδομένου ότι εκλέγεται Δήμαρχος συνέχεια από το 1998, πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2024. Η βράβευση έγινε από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχό, στα πλαίσια των εργασιών συνεδρίου για την κλιματική αλλαγή που διεξήχθη στο Μυστρά.
Ο Δήμαρχος κατά την παραλαβή του βραβείου ευχαρίστησε θερμά τους συνεργάτες του, τη σύζυγο και τα παιδιά του και φυσικά την κοινωνία της Μάνης.
Νέος πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) ο Γιάννης Μπρατάκος

Την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών του 51μελούς Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών κατέκτησε ο συνδυασμός “Άλμα Μπροστά”, με επικεφαλής τον κ. Γιάννη Μπρατάκο, συμπατριώτη μας με οικογενειακή καταγωγή από την Κίττα, καταλαμβάνοντας 45 έδρες και ποσοστό 89%, κατά τις αρχαιρεσίες που πραγματοποιήθηκαν το τριήμερο 30 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2024. Συγκεκριμένα, μετά την ολοκλήρωση της καταμέτρησης των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που συμμετείχαν στις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέας Διοίκησης στο ΕΒΕΑ η κατανομή των εδρών έχει ως εξής: Το “Άλμα Μπροστά” με επικεφαλής τον κ. Γιάννη Μπρατάκο εξέλεξε 45 από τους 51 συμβούλους στο Δ.Σ. του ΕΒΕΑ (Εμπορικό Τμήμα 15, Μεταποιητικό Τμήμα 15, Εξαγωγικό Τμήμα 1, Τμήμα Υπηρεσιών 14), λαμβάνοντας 8.327 ψήφους. Ο συνδυασμός “Το ΕΒΕΑ στα μέλη του” με επικεφαλής τον κ. Νίκο Σοφιανό έλαβε 1045 ψήφους και εξέλεξε 6 συμβούλους στο Δ.Σ. (Εμπορικό Τμήμα 2, Μεταποιητικό Τμήμα 1, Εξαγωγικό Τμήμα 2, Τμήμα Υπηρεσιών 1).
Στην κοινοπραξία Fraport – Όμιλου Κοπελούζου – Όμιλου Κωνσταντακόπουλου το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Η Κοινοπραξία Fraport AG – Όμιλος Κοπελούζου – Όμιλος Κωνσταντακόπουλου αναδείχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής για την παραχώρηση του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”, μετά από διαγωνιστική διαδικασία που διενήργησε το Υπερταμείο, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την ανάληψη της διοίκησης, διαχείρισης, ανάπτυξης και λειτουργίας του αεροδρομίου, το οποίο αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά από την Κοινοπραξία. Η υποβληθείσα πρόταση περιλαμβάνει αρχικό τίμημα ύψους €45 εκατ., το οποίο θα καταβληθεί κατά την έναρξη της παραχώρησης, ενώ οι συνολικές καταβολές προς το Υπερταμείο (αμοιβή παραχώρησης και μερίσματα) κατά την 40-ετή παραχώρηση αναμένεται να ανέλθουν σε €71,2 εκατ.
Επιπλέον, η Κοινοπραξία έχει δεσμευτεί σε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους €28,3 εκατ.[ – Έργα ανακαίνισης & εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.- Επέκταση και εκσυγχρονισμός του αεροσταθμού και κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών στο απαλλοτριωμένο τμήμα περίπου 50 στρεμμάτων.- Υποδομές τεχνολογίας πληροφοριών (IT Infrastructure).- Καταστήματα λιανικής (Duty Free) και εστίασης (F&B)], που θα εφαρμοστεί εντός των πρώτων τριών ετών της παραχώρησης. Οι επενδύσεις θα εστιάσουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου και αποδοτικού αερολιμένα, ικανού να ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των επιβατών ενισχύοντας τη διεθνή ελκυστικότητα της περιοχής.
Την είδηση ανακοίνωσε, στις αρχές Δεκεμβρίου, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.
Όπως έχει ενημερώσει τους αναγνώστες της η ΜΑΝΙΑΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ σε πρόσφατη δημοσίευση, το σχήμα Fraport AG-Delta Airport Investments-ΠΗΛΕΑΣ είχε καταθέσει τη μοναδική οικονομική προσφορά τον περασμένο Οκτώβριο στη διαγωνιστική διαδικασία που έτρεχε το Υπερταμείο για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας για χρονική διάρκεια 40 ετών. Μετά την υποβολή της δεσμευτικής πρότασής ακολούθησε το άνοιγμα και η αξιολόγηση, καθώς στόχος ήταν μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς να αναδειχθεί ανάδοχος. Το Υπερταμείο σχεδιάζει να διατηρήσει μερίδιο της τάξης του 10%, μια κίνηση που συνάδει με το νέο του ρόλο ως Sovereign Wealth Fund, επιδιώκοντας παράλληλα να επωφεληθεί από τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του αεροδρομίου.
Με την οριστικοποίηση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, μέσω της σύμβασης που αναμένεται να υπογραφεί σύντομα, οριστικοποιείται η διαδικασία αναβάθμισης του αεροδρομίου, του μοναδικού στην Πελοπόννησο, με συνέπεια τη έναρξη παραγωγής μακροχρόνιων αναπτυξιακών αποτελεσμάτων για την ευρύτερη περιοχή, ιδιαίτερα στον τουριστικό τομέα που αποτελεί σημαντικό οικονομικό συντελεστή και για την περιοχή της Μάνης.
Ανακατατάξεις στη μείζονα μειοψηφία του δήμου Δυτικής Μάνης


Ο επικεφαλής του συνδυασμού της μείζονος μειοψηφίας “Ν.Ι.Κ.Η “. Παναγιώτη Μπασάκου, παραιτήθηκε ύστερα από αυτοδιοικητική θητεία 30 ετών από οποία δώδεκα ως δήμαρχος Αβίας και έντεκα ως επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο δήμο Δυτικής Μάνης..
Στη θέση του ορκίστηκε ως δημοτικός σύμβουλος ο πρώτος αναπληρωματικός του συνδυασμού, Γεώργιος Κωστέας, ο οποίος ορίστηκε από τη δημοτική ομάδα του συνδυασμού “Ν.Ι.Κ.Η.” ως εκπρόσωπός της στο Δημοτικό Συμβούλιο
Στη θέση του Παναγιώτη Μπασάκου ως αντιπροέδρου στο Δημοτικό Συμβούλιο, εξελέγη ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Γιάννης Ξυδέας.
Το βραχυκύκλωμα στο έργο του γρήγορου ίντερνετ (UFBB) σε άγονες περιοχές και οι λύσεις που αναζητούνται

Σε πρόβλημα για γερούς λύτες εξελίσσεται το μεγάλο έργο UltraFast BroadBand (UFBB), το οποίο στοχεύει στη δημιουργία υποδομών για υψηλές ταχύτητες ίντερνετ σε ορεινές και αγροτικές περιοχές της χώρας, οι οποίες δεν εμφανίζουν εμπορικό ενδιαφέρον. Η υπογραφή της σύμβασης για τα τέσσερα από τα συνολικά επτά τμήματα του μεγάλου διαγωνισμού παραμένει μετέωρη παρότι η ανακήρυξη του αναδόχου έχει γίνει εδώ και περίπου δύο χρόνια.
Θυμίζουμε ότι το UFBB, συνολικού προϋπολογισμού 870 εκατ. ευρώ, (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), χωρίστηκε σε επτά τμήματα. Τρεις περιοχές κατακυρώθηκαν στον ΟΤΕ, ο οποίος υπέγραψε τη σύμβαση τον Ιούνιο του 2023 και ήδη προχωρά κανονικά στην υλοποίηση. Η εικόνα, όμως, είναι εντελώς διαφορετική για τις υπόλοιπες τέσσερις περιοχές, όπου ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία Τέρνα Fiber και Grid Telecom (θυγατρική του ΑΔΜΗΕ) καθώς οι υπογραφές εκκρεμούν ακόμα, αφήνοντας το έργο παγωμένο.
Αν το αδιέξοδο συνεχιστεί και η Τέρνα τελικά δεν προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης, τότε, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το έργο θα περάσει στη δεύτερη κατά σειρά προσφορά, που σε αυτή την περίπτωση είχε κατατεθεί από τον όμιλο ΟΤΕ. Ωστόσο, η οικονομική προσφορά του ΟΤΕ για τα εν λόγω τέσσερα τμήματα ήταν κατά 50 εκατ. ευρώ ακριβότερη σε σχέση με την προσφορά της κοινοπραξίας Grid-Τέρνα. Δεδομένου ότι το ποσό των 50 εκατ. ευρώ δεν είναι αμελητέο, το υπουργείο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλίσει τη συνέχιση του έργου με την προσφορά της Τέρνα, εξετάζοντας όλες τις πιθανές λύσεις.
Το έργο αφορά και τις δύο περιοχές της Μάνης που έχουν διαμοιραστεί στα δύο πακέτα προσφορών. Είναι σημαντικό τόσο για τους μόνιμους κατοίκους αλλά και για τους πολλούς ξένους που επιθυμούν να εγκατασταθούν στην περιοχή ως «ψηφιακοί νομάδες», δηλαδή εργαζόμενοι από απόσταση μέσω υπολογιστή.