ΙΟΥΝΙΟΣ 2023

Ονοματοδοσία πλατείας προς τιμή του Πέτρου Μαυρομιχάλη και τοποθέτηση ανδριάντα του στη Βούλα Αττικής                                                                                                                                Τη «δική» του πλατεία στη Βούλα απόκτησε ο ηγέτης της Ελληνικής Επανάστασης από τη Μάνη Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης. Την πλατεία επί της οδού Καστελλορίζου, η οποία μετονομάστηκε σε πλατεία Πέτρου Μαυρομιχάλη κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, όπου έγιναν την Κυριακή 7 Μαΐου και τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος του σπουδαίου αγωνιστή. Το έργο, που έχει ύψος 2,20 μέτρα και κατασκευάστηκε από ορείχαλκο, φιλοτέχνησε ο γλύπτης Γιάννης Μπάρδης. Αξίζει να αναφερθεί ότι το άγαλμα έχει τοποθετηθεί πάνω σε βράχο που ταξίδεψε από την Αρεόπολη στη Βούλα γι’ αυτό το σκοπό. Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος έγιναν σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δήμος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης παρουσία του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα (στη φωτο με το δήμαρχο Βούλας – Βάρης – Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλο), ενώ το δήμο Ανατολικής Μάνης εκπροσώπησε η αντιδήμαρχος Ελένη Δρακουλάκου.

Ξεκίνησε η λειτουργία της μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας  Την Τρίτη 9 Μαΐου ξεκίνησε, με σημαντική καθυστέρηση πολλών μηνών, τη λειτουργία της η Μονάδα Μεταβατικής Διαχείρισης στην Καλλιρόη Μεσσηνίας, με την άφιξη των πρώτων απορριμματοφόρων, σηματοδοτώντας την απαρχή της άρτιας και ασφαλούς διαχείρισης των απορριμμάτων στη Μεσσηνία, ενώ ανοίγεται ο δρόμος για την έναρξη της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης εντός των επόμενων 14 μηνών. «Μετά από αρκετά και σοβαρά εμπόδια και προβλήματα, που ξεπεράστηκαν όμως, άρχισε η λειτουργία της μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων, στην Καλλιρρόη, όπου θα εξυπηρετούνται οι 6 δήμοι της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας. Το ξεκίνημα αυτής της μονάδας δίνει τέλος στην αγωνία των δημοτικών αρχών της Μεσσηνίας ως προς τη διαχείριση των απορριμμάτων τους, αλλά και στο δυσάρεστο φαινόμενο -κυριότατα από περιβαλλοντικής, αλλά και αισθητικής, άποψης- των ανεξέλεγκτων χώρων εναπόθεσης και τους σωρούς των σκουπιδιών σε διάφορες περιοχές», ανέφερε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας. Τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου -τον οποίον συνόδευε ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ανδρέας Τσουκαλάς- και τον πρόεδρο του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου Σταύρο Αργειτάκο ενημέρωσαν επί τόπου για τον τρόπο λειτουργίας της Μονάδας οι υπεύθυνοι της της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής που διαχειρίζεται το «όλον» έργο.

5 οι Γαλάζιες Σημαίες στη Μάνη και φέτος                                                                                        Ανακοινώθηκαν οι παραλίες της χώρας στις οποίες απονεμήθηκαν το 2023 Γαλάζιες Σημαίες. Σ` αυτές περιλαμβάνονται μόνο πέντε σε παραλίες της Μάνης, δύο στη δυτική Μάνη (στην περιοχή που έχει ενταχθεί διοικητικά στο δήμο Καλαμάτας – ανά μία στις παραλίες Αλμυρού και Μικρής Μαντίνειας) – και τρεις στη διοικητική περιοχή του δήμου Ανατολικής Μάνης στις δύο παραλίες του Γυθείου: 1. Μαυροβούνι και 2. Σελινίτσα και μία στο Σκουτάρι.

Η «Γαλάζια Σημαία» απονέμεται από το 1987, σε ακτές που πληρούν αυστηρές προϋποθέσεις. Για την βράβευση- που έχει διάρκεια ενός έτους – απαραίτητη προϋπόθεση είναι να κριθεί «εξαιρετική» η ποιότητα των υδάτων. Επιπλέον, πρέπει να τηρούνται και τα υπόλοιπα από τα συνολικά 33 κριτήρια για τις ακτές. Σε αυτά περιλαμβάνονται – μεταξύ άλλων – η καθαριότητα, οργάνωση, πληροφόρηση, ασφάλεια λουόμενων και επισκεπτών, προστασία του φυσικού πλούτου της ακτής και του παράκτιου χώρου και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

Ο μικρός αριθμός των παραλιών με Γαλάζιες Σημαίες στη Μάνη αποτελεί «καμπανάκι κινδύνου», απευθυνόμενο κυρίως στους αιρετούς εκπροσώπους, ιδιαίτερα των παραλιακών περιοχών και της κεντρικής διοίκησης των δήμων. Οι παραλίες απαιτούν ποιοτικού χαρακτήρα έργα ουσίας, ώστε το περιβάλλον, χερσαίο και υδάτινο, να παραμένει στη φυσική του κατάσταση. Οι επιπόλαιες και επιφανειακές παρεμβάσεις δεν αποτελούν ριζική λύση που να οδηγεί σε μόνιμα ποιοτική κατάσταση.

Και μικρά τμήματα στην αρχή του δρόμου Καλαμάτα – Καρδαμύλη στη μεγάλη εργολαβία των 3,1 εκατομμυρίων Ευρώ για τις Επαρχιακές Οδούς Μεσσηνίας.                                                          Στη σύμβαση των 3,1 εκ ευρώ για το έργο βελτίωσης -κυρίως του εθνικού, αλλά και του επαρχιακού- οδικού δικτύου της Μεσσηνίας, με χρηματοδότηση που προέρχεται από το υπουργείο Εσωτερικών και το Ταμείο Ανάκαμψης, που υπόγραψε πρόσφατα με τον ανάδοχο του έργου ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παν. Νίκας, περιλαμβάνονται με τμήματα στην αρχή της Επαρχιακής Οδού Καλαμάτας – Καρδαμύλης, στις πιο κάτω θέσεις: Α) Τμήμα 1: Χιλιομετρική θέση (Χ.Θ.) 4+800 έως Χ.Θ. 4+890, εντός του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Καλαμάτας (περιοχή Βέργας). Β) Τμήμα 2: Χ.Θ. 7+400 έως Χ.Θ. 7+738, στην περιοχή της Βέργας και Γ) Τμήμα 3: Χ.Θ. 10+600 έως Χ.Θ. 11+080.

Προς συασιοποίηση το έργο: «Συντήρηση οδικού δικτύου Άρνας – Αγίου Νικολάου -Καστάνιας».                                                                                                                        Μετά την έγκριση και του 2ου Πρακτικού ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου του έργου : «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΡΝΑΣ – ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ – ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ», προϋπολογισμού 250.000€ (συμπεριλαμβανομένου και του Φ.Π.Α  και την κατακύρωση της σύμβασης, από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στον οικονομικό φορέα «ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΠ. ΜΑΛΗΣ» με μέση τεκμαρτή έκπτωση 26,16%, αναμένεται σύντομα να υπογραφεί η σύμβαση και να αρχίσει η εκτέλεση του έργου.

Προσφυγή σε διαιτησία από «Αβαξ»,«Ακτωρ», ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος της Κοινοπραξίας «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ»

Στη διαιτησία οδηγήθηκαν η κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου και το Δημόσιο για την αναπροσαρμογή του κόστους του έργου. Η κοινοπραξία ζητάει συνολική αναθεώρηση, ενώ το Δημόσιο υποστηρίζει ότι δεν αιτιολογείται κάτι τέτοιο. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι το μεσαίο τμήμα του έργου, ευθύνης της «Ακτωρ», παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση, αλλά το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι θα απορροφηθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Η μεγάλη άνοδος του κόστους της ενέργειας αλλά και των τιμών των υλικών τέθηκε στο υπουργείο Υποδομών από την κοινοπραξία Αβαξ – Ακτωρ – ΤΕΡΝΑ ήδη από το 2021. Το Δημόσιο απέρριψε το αίτημα της κοινοπραξίας, υποστηρίζοντας ότι η σύμβαση υπεγράφη μόλις το 2019 και δεν μπορεί να αιτιολογηθεί αναπροσαρμογή του κόστους του έργου. Μετά την απόρριψη του αιτήματός της, η κοινοπραξία προσέφυγε σε διαιτησία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία ζητάει την επικαιροποίηση του προϋπολογισμού του έργου, υποστηρίζοντας ότι οι συνθήκες άλλαξαν άρδην από το 2019 και δεν υπήρχε τρόπος αυτό να προβλεφθεί και να συμπεριληφθεί στα περιθώρια ρίσκου που έχει κάθε σύμβαση παραχώρησης. Η κοινοπραξία δεν φέρεται να κατέθεσε «ποσοτικοποιημένο» αίτημα (δηλαδή συγκεκριμένη αύξηση υλικών και εργασιών), αλλά αυτό θα συμβεί ανάλογα με την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου (η υπόθεση δεν έχει ακόμη εκδικαστεί).

Oσον αφορά την πρόοδο του έργου, αυτή βρίσκεται σήμερα στο 13,76%. Ωστόσο, τα τρία τμήματα του έργου παρουσιάζουν εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς: το πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνης – Πύργου, το οποίο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ και βρίσκεται στο 24,8%. Το πρώτο τμήμα του έργου, από Μιντιλόγλι έως Καρέικα, βρίσκεται στο 12,1%. Τέλος, τη χαμηλότερη πρόοδο παρουσιάζει το μεσαίο τμήμα, από Καρέικα έως Γαστούνη, που βρίσκεται μόλις στο 6,4%.