Παλιό Πρωτοδικείο Σπάρτης: ξεκινά η μελέτη για την ανακαίνισή του!
Το κτίριο αποτελεί τοπόσημο. Συνδέεται άμεσα με την εμφάνιση στην ιστορία της νέας Σπάρτης, που αποφασίστηκε κατά την περίοδο του Όθωνα κατά τη δεκαετία του 1830. Λειτούργησε ως έδρα του Πρωτοδικείου της Σπάρτης για άνω από 150 χρόνια, έως ότου λόγω των παρατεταμένων φθορών να αντικατασταθεί από τη δικαστική χρήση με άλλο νεότερο κτίριο.
Με ενέργειες της, για πολλές δεκαετίες, διευθύντριας του Παραρτήματος Λακωνίας των Γενικών Αρχείων του Κράτους Πέπης Γαβαλά αποφασίστηκε η διατήρησή του και μεταβιβάστηκε από το υπουργείο Δικαιοσύνης στο υπουργείο Παιδείας, στο οποίο υπάγονται οι υπηρεσίες των Γενικών Αρχείων, με σκοπό την ανακαίνισή του και τη στέγαση των πολύτιμων ιστορικών αρχείων που αναφέρονται σε γεγονότα του παρελθόντος της Λακωνίας.
Έχουν περάσει δύο τουλάχιστο δεκαετίες από τότε και ακόμα ούτε καν μέχρι τη σύνταξη τεχνικο- οικονομικής μελέτης δεν έχει φθάσει η υπόθεση! Και αναγγέλλεται ως πρόοδος ότι, ανακηρύχθηκε μειοδότης για την επικαιροποίηση της μελέτης αποκατάστασης του παλαιού Πρωτοδικείου! Και κάθε καλόπιστος αναρωτιέται: πότε θα τελειώσει η τελική μελέτη και πότε θα χρηματοδοτηθεί, θα δημοπρατηθεί και θα υλοποιηθεί το έργο…
Με αργούς αλλά συντονισμένους ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης του Αεροδρόμιου Καλαμάτας
Μετά την προκήρυξη για υποβολή ενδεικτικών προτάσεων με βάση τους όρους που είχαν δημοσιοποιηθεί τέσσερις ομάδες εταιριών με τη μορφή κοινοπραξιών υπέβαλαν προτάσεις οι εξής κοινοπραξίες:
-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Egis – Aeroports de la cote d’Azur (Egis 45%, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις 45%, Aeroports de la cote d’Azur 10%)
-Fraport – Delta – Pileas (Fraport AG 51%, Delta Airport Investments 24,5%, Pileas 24,5%)
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 51%, GMR Airports Limited 49%)
-Δ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – Corporation America Airports (ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 70%, Corporation America Airports 30%).
Και οι τέσσερις κοινοπραξίες συγκροτούνται μετά από συμπράξεις ντόπιων εταιριών μεγάλου οικονομικού εκτοπίσματος και τεχνικο – εμπορικών δραστηριοτήτων και ξένων εταιριών με μεγάλη διακρατική δραστηριότητα στους τομείς των μεταφορών και των τεχνικών έργων.
Ειδικότερα, η συμμετοχή στην τρίτη κοινοπραξία της ινδικής αεροπορικής εταιρίας GMR Airports Limited συζητήθηκε έντονα κατά το πρόσφατο ταξίδι του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ινδία. Η διεκδίκηση της μακροχρόνιας λειτουργίας του αεροδρομίου της Καλαμάτας, στη συνέχεια της ανάθεσης κατασκευής από την ίδια κοινοπραξία του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου Κρήτης, σημειώνεται ως ένδειξη του ινδικού οικονομικού ενδιαφέροντος για επενδύσεις και τουριστικά ανοίγματα προς τη χώρα μας, με όλες τις θετικές επιπτώσεις που μπορεί να δημιουργηθούν για την ευρύτερη περιοχή
Μέχρι την Παρασκευή 15 Μαρτίου αναμενόταν η αποστολή σχολίων από τους 4 διεκδικητές, προκειμένου ο διαγωνισμός να εισέλθει στην τελική του φάση, την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.
Στόχος του Υπερταμείου που διαχειρίζεται το θέμα του διαγωνισμού είναι έως τα τέλη του έτους να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος που θα έχει το 90% των μετοχών, ενώ το Υπερταμείο θα διατηρήσει το 10%.
Η αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας που προωθείται αναμένεται ότι, παρά τις ιδιαιτερότητές του (συνύπαρξη με Πολεμική Αεροπορία), θα δώσει ισχυρή ώθηση στον τουρισμό, όχι μόνο της πόλης, αλλά και της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου, καθώς θα διευρύνει και αναβαθμίσει την αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές του εξωτερικού. Αυτονόητο είναι ότι και οι εταιρείες που θα συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο του φορέα κατασκευής και μακροχρόνιας διαχείρισης του αεροδρομίου θα απολαύσιυν σημαντικά κέρδη