ΑΠΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΜΗΝΑ -Μάιος 2020

Απολύτως υγιής το πρώτο και μοναδικό γνωστό μέχρι σήμερα, κρούσμα του κορονοϊού στην Ανατολική Μάνη.
Ο 88χρονος Μανιάτης, από την Κοκκάλα, που νοσηλεύτηκε αρκετές ημέρες στο Πανεπιστήμιο Νοσοκομείο Πατρών στο Ρίο, πήρε εξιτήριο μετά από λίγες μέρες και βρίσκεται ήδη στον Πειραιά, που είναι η κύρια κατοικία του. Μετά την καταγραφή του ως θετικό κρούσμα στο νοσοκομείο της Σπάρτης, δεν σημειώθηκε περαιτέρω διασπορά.

Άπνοια πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Από τις 7 Απριλίου σταμάτησαν οι πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Καλαμάτας , τόσο τα τακτικά δρομολόγια όσο και οι πτήσεις τσάρτερς. Η διακοπή πτήσεων εξωτερικού της Aegean ακυρώνονται έως την 31η Μαΐου, οι δε πτήσεις της Θεσσαλονίκης ακυρώνονται έως την 11η Μαΐου.
Η εταιρεία Jet2Holidays, που ανέλαβε αρκετά πακέτα διακοπών της Thomaς Cook που πτώχευσε, ανακοίνωσε την αναβολή όλων των πακέτων έως τις 17 Ιουνίου. Η ίδια εταιρεία, όμως, εκπέμπει ένα αισιόδοξο μήνυμα για το 2021, προγραμματίζοντας πτήσεις σε συνολικά 14 ελληνικούς προορισμούς, ανάμεσά τους και η Καλαμάτα, ανακοινώνοντας 2.000.000 θέσεις για το καλοκαίρι του 2021. Το πλήρες πρόγραμμα της εταιρείας για το καλοκαίρι του 2021 περιλαμβάνει 60 προορισμούς, μεταξύ αυτών η Ελλάδα και η Κύπρος. Θα πραγματοποιούνται 1.400 πτήσεις την εβδομάδα από 9 βρετανικά αεροδρόμια..

Ο διευθύνων της Jet2, Steve Heapy, αναφέρει: «Κάνουμε διαθέσιμο νωρίτερα από ποτέ άλλοτε το θερινό πρόγραμμα του 2021, για να δώσουμε την ευκαιρία στους πελάτες και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία να κάνουν τις κρατήσεις τους νωρίτερα. Γνωρίζουμε ότι θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση για διακοπές ύστερα από τις πρόσφατες εξελίξεις, και το πρόγραμμά μας διαθέτει δημοφιλείς προορισμούς. Το πρόγραμμα αυτό θα παρέχει πλήθος πτήσεων και διακοπών στους πιο ηλιόλουστους και αστικούς προορισμούς της Ευρώπης. Στόχος μας είναι να παρέχουμε στους πελάτες ευχάριστες διακοπές με πλήθος επιλογών και ευελιξίας».

Κανονικά θα συνεχίσουν να υλοποιούνται τα έργα του ΕΣΠΑ στις Περιφέρειες
Να μην «παγώσουν» τα περιφερειακά προγράμματα του ΕΣΠΑ, να υλοποιηθούν στο σύνολό τους τα έργα που έχουν προγραμματίσει οι Περιφέρειες και να μην απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να ενταχθούν νέα έργα και δράσεις στο ΕΣΠΑ των Περιφερειών, αποφάσισαν κυβέρνηση και περιφερειάρχες.
Η απόφαση αυτή ελήφθη σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου, ανάμεσα σε όλους τους περιφερειάρχες της χώρας και με τη συμμετοχή των υπουργών Ανάπτυξης-Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου και των υφυπουργών Δημοσιονομικής Πολιτικής Θεόδωρου Σκυλακάκη, Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Γιάννη Τσακίρη και του γενικού γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρη Σκάλκου.
Η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) είχε αντιταχθεί στο «πάγωμα» των Περιφερειακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ κ.ά, που προωθούσε η κυβέρνηση και εξέφρασε την ικανοποίησή της για την απόφαση της τηλεδιάσκεψης.
Οι διαβεβαιώσεις για υλοποίηση του Περιφερειακού σκέλους του ΕΣΠΑ 2014-2020 με τη δυνατότητα ένταξης νέων έργων ή τη μελετητική ωρίμανση έργων που είχαν ενταχθεί αλλά δεν είχαν εξελιχθεί σε φάση δημοπράτησης έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Μάνη δεδομένου ότι μέχρι το τέλος του 2020 αναμένεται να ενταχθεί το πολύπαθο έργο παράκαμψης Κάμπου – Σταυροπηγίου στην 1η Επαρχιακή Οδό Μεσσηνίας (Καλαμάτα – Καρδαμύλη Αρεόπολη) και να επανενταχθεί το έργο παράκαμψης Βασιλακίου στην Εθνική Οδό Σπάρτης – Γυθείου.

Σε τελευταία φάση η συμβασιοποίηση έργων στον οδικό άξονα: Πύργος Ηλείας – Καλό Νερό Μεσσηνίας
Οι κινητοποιήσεις του χειμώνα, με αιτία τα πολλά αυτοκινητιστικά ατυχήματα στον οδικό άξονα: Πάτρα- Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, στις οποίες αναφέρθηκε και η ΜΑΝΙΑΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ σε δύο προηγούμενα φύλλα, φαίνεται ότι είχαν άμεσα αποτελέσματα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της έγκυρης ιστοσελίδας ypodomes.com, προχωρά προς υπογραφές το σημαντικό οδικό έργο που αφορά στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στον άξονα Πύργος-Καλό Νερό. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που είναι και η Αναθέτουσα Αρχή, μετά από σχετικό διαγωνισμό, προσωρινός ανάδοχος του έργου κηρύσσεται η ΟΔΟΣ ΑΤΕ με ποσοστό έκπτωσης 46,53%. Πρόκειται για διαπεριφερειακό έργο μήκους 54 χλμ. που περιλαμβάνει εργασίες τόσο στον Νομό Ηλείας όσο και στον Νομό Μεσσηνίας και βελτιώνει τα χαρακτηριστικά του υφιστάμενου τμήματος.
Το αρχικό κόστος του έργου έφτανε τα 19,8 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ. Η δημοπράτηση του έργου είχε πραγματοποιηθεί στις 12 Σεπτεμβρίου και η αποσφράγιση των προσφορών είχε γίνει στις 18 Σεπτεμβρίου 2019. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 730 ημέρες δηλαδή 2 χρόνια. Με πρόχειρους υπολογισμούς εφόσον τα έργα ξεκινήσουν το καλοκαίρι τότε θα ολοκληρωθούν στα μέσα του 2021 (χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν καθυστερήσεις στην κατασκευαστική περίοδο). Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Να θυμίσουμε ότι το Πύργος-Καλό Νερό υπήρξε τμήμα της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα – Πάτρα –Πύργος – Τσακώνα (όπου συναντούσε τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Σπάρτη) μέχρι το 2013. Τότε στο περίφημο restart (επανεκκίνηση) της αδρανούσας εργολαβίας, όλο το τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα είχε βγει από το αντικείμενο του έργου. Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται και η περιοχή πριν και μετά τη λίμνη Καϊάφα που έχει χαρακτηριστεί ως περιοχή ειδικής περιβαλλοντικής προστασίας Natura και απορρίφθηκαν τα προγραμματισμένα έργα σ` αυτήν..
Οι εργασίες, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, που θα υλοποιηθούν στο υπόψη οδικό τμήμα, διακρίνονται στις κάτωθι κατηγορίες:
1) σε επεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σημειακά σε επιλεγμένες θέσεις, που χαρακτηρίζονται ως θέσεις «Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας – Μ.Ο.Α.». Στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας προβλέπονται επεμβάσεις σε 23 θέσεις Μ.Ο.Α. και στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας προβλέπονται επεμβάσεις σε 7 θέσεις Μ.Ο.Α.·
2) σε επεμβάσεις που προβλέπονται να εφαρμοστούν σε όλο το μήκος τού εν λόγω οδικού τμήματος, εκτός των θέσεων Μ.Ο.Α. και αφορούν σε:
— εργασίες καθαρισμού (καθαρισμός και μόρφωση τριγωνικών τάφρων, καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας, καθαρισμός μικρών τεχνικών),
— εργασίες σήμανσης – ασφάλισης,
— εργασίες στη γέφυρα Αλφειού και τη γέφυρα Νέδα,
— εργασίες ηλεκτροφωτισμού·
3) εργασίες οδοστρωσίας σε όλο το μήκος τού εν λόγω οδικού τμήματος (απόξεση, τοποθέτηση χαλύβδινου πλέγματος, κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας και αντιολισθηρής ασφαλτικής στρώσης).