Αρχείο κατηγορίας εφημερίδα

Οι διοικητικές εκλογές της Ένωσης των Απανταχού Μανιατών «Η ΜΑΝΗ».

Τα αποτελέσματα των εκλογών της 19ης Μαΐου για τη διοίκηση της που έχει έδρα τον Πειραιά, είναι τα ακόλουθα:

Εκλεγμένοι στο Διοικητικό Συμβούλιο: Κούβαρη Δήμητρα του Μιχαήλ 825 ψήφους, Βοϊδονικόλας Σταύρος του Παναγιώτη 795, Καρακατσάνη – Λεουτσάκου Αντωνίου του Νικολάου 675, Ζυγούρη Ειρήνη του Θεοδώρου 589, Βουγιουκλάκης Ηλίας του Μιχαήλ 586, Μαυρίδης Γεώργιος του Αντωνίου 520, Βαβαλέα Αικατερίνη του Κυριακούλη 481, Παπαδάκος Θεοδόσιος του Δημητρίου 449, Λεκκάκος Νεόφυτος του Νικολάου 434, Μαριόλης Χαρίλαος του Γεωργίου 433 και Κατσάρα Σταματία του Νικολάου 382.

Αναπληρωματικοί: Δρακουλάκος Νικόλαος του Δημητρίου 149 (ψήφοι), Λάσκαρης Παναγιώτης του Σωκράτη 91, Ξυπολιτάκου Φωτεινή του Εμμανουήλ 68 και Μέγκουλας (Μεγκουλέας) Παναγιώτης του Σωκράτη 49 ψήφοι.

Εκλεγμένοι στην Εξελεγκτική Επιτροπή:

Κουμεντάκου – Κονταράτου Σταυρούλα του Κυριακούλη 499 ψήφοι, Καλφακάκου Ελένη – Μαρία του Θεοδώρου 494, Κωνσταντάκος Παναγιώτης του Σπυρίδωνος 438.

Αναπληρωματικοί: Λαζαράκος Ιωάννης του Σπυρίδωνος 116, Ξυπολιτάκος Ιωάννης του Κυριάκου 81 και Ντοσκέας Δημήτριος του Βασιλείου 17 ψήφοι.

Μεταμεσονύχτια μεγάλη φωτιά στο Νεοχώρι Δυτικής Μάνης .

Φωτιά εκδηλώθηκε στις 02.00 τη νύχτα της 28 Απριλίου στη θέση «Αγριόπλαγο» της Τοπικής Κοινότητας Νεοχωρίου Δυτικής Μάνης. Η φωτιά ξεκίνησε από ένα εγκαταλελειμμένο χωράφι με ελιές και πήρε διαστάσεις λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν όλη τη νύχτα στην περιοχή. Αμέσως στο σημείο που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά έσπευσαν πυροσβεστικές δυνάμεις με πρώτους τους εθελοντές της ομάδας ΓΑΙΑ, που έχουν τη βάση τους στην περιοχή, και έσπευσαν με 2 πυροσβεστικά οχήματα. Επίσης μετέβησαν στο σημείο 5 οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καλαμάτας και ένα από Αρεόπολη, καθώς και μία υδροφόρα του Δήμου Δυτικής Μάνης.

Συνολικά, στην κατάσβεση της πυρκαγιάς συμμετείχαν 30 πυροσβεστικοί υπάλληλοι και εθελοντές πυροσβέστες.   Η φωτιά τελικά με τη συνδρομή όλων των πυροσβεστικών δυνάμεων και παρά τις αντίξοες συνθήκες, μιας και οι άνεμοι όλη τη νύχτα έπνεαν 7 με 8 μποφόρ, σβήστηκε τα ξημερώματα, καίγοντας συνολικά 12 στρέμματα με ελιές. Επειδή κοντά στην περιοχή της φωτιάς υπήρχαν σπίτια, προληπτικά εκκενώθηκαν 2, και απομακρύνθηκαν οι ένοικοί τους, ώστε να μην κινδυνεύσει κανείς.

Τα αίτια της μεταμεσονύχτιας πυρκαγιάς διερευνώνται από το Ανακριτικό της Πυροσβεστικής Καλαμάτας, ωστόσο  τόσο η ώρα που ξέσπασε η φωτιά, το σημείο, και το γεγονός ότι στη Μάνη έπνεαν  πολύ ισχυροί άνεμοι, δημιουργούν προβληματισμό.

Κινηματογραφική ταινία για τον Καζαντζάκειο Ζορμπά γυρίζεται στη Στούπα.

Με σκηνοθέτη τον Μπάμπη Τσόκα, πρωταγωνιστή το Χρήστο Ζερίτη και με συμμετοχή ντόπιων εθελοντών, ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας «Ζορμπάς» στη Στούπα της Δυτικής Μάνης. Η ταινία – ντοκυμαντέρ για τον πραγματικό Ζορμπά, το Γιώργη Ζορμπά, που ήταν αρχιεργάτης στο ορυχείο κάρβουνου στην Πραστοβά Προαστείου, που λειτούργησε από εταιρεία στην οποία συμμετείχε και ο Νίκος Καζαντζάκης το 1916-17, θα γυριστεί και σε άλλες περιοχές που έζησε ο ήρωας της ταινίας.

Σε εξέλιξη η πρόταση για επέκταση παραδοσιακών καλντεριμιών στη Βέργα

Με εισήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων ζητείται η επέκταση χαρακτηρισμού των παραδοσιακών καλντεριμιών της Βέργας (Σέλιτσα) έως την Άνω Βέργα και τον Άγιο Γεώργιο στο όρος Καλάθι, ως μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η πρόταση, για το χαρακτηρισμό του καλντεριμιού που συνέδεε τους οικισμούς της Κάτω Βέργας, της Άνω Βέργας και τον Άγιο Γεώργιο στο όρος Καλάθι, τεκμηριώνεται από τον ιδιαίτερα παραδοσιακής τεχνικής χαρακτήρα του έργου, από τη στενή σύνδεσή του με τις μνήμες της ζωής των κατοίκων της περιοχής κατά τις προηγούμενες περιόδους, καθώς και τη συμβολή του στην κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική ανάπτυξης της περιοχής.

Για το θέμα αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, στη συνεδρίασή του στις 12 Απριλίου, γνωμοδότησε θετικά ως προς το χαρακτηρισμό ως μνημείου του παλαιού λιθόστρωτου μονοπατιού το οποίο συνδέει τους οικισμούς της Κάτω Βέργας, της Άνω Βέργας και τον Άγιο Γεώργιο της Δημοτικής Κοινότητας Βέργας του Δήμου Καλαμάτας,όπως εισηγήθηκε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής σύμφωνα με την πρόταση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών

ΑΝΔΡΕΟΥ (ΜΠΟΛΟΒΙΝΟΥ), ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΚΑΙ ΙΑΤΡΟΥ, ΜΑΝΙΑΤΩΝ ΕΛΕΓΕΙΑ.

«Δίκαιος ως φοίνιξ ανθήσει και ωσεί κέδρος,

η εν τω Λιβάνω, πληθυνθήσεται».

«Τίμιος εναντίον Κυρίου ο θάνατος του Οσίου Αυτού»

 

Αντρέα μου, Φίλε μου και Πατέρα μου και Αδελφέ μου,

Κορώνα μου, Αντιστύλι μου, χαρά των ομματιών μου.

Φεύγεις και φεύγει η γνώμη μου!!!

Πού πας παρηγοριά μας;

Πού πας κλειδί της γλώσσας μας,

π’ ανοίγεις την καρδιά μας;

Πού πας Ασήμι να χαθής – χρυσάφι να μωλέψης;

Πού πας Αργυροκούντουνο να χάσης τη λαλιά σου;;

Το παλληκάρι, που ’πεσε μ’ ορθή την κεφαλή Του,

δεν το σκεπάζει η γης ογρή,

Σκουλήκι δεν τ’ αγγίζει,

φτερό στη ράχη Του ο Σταυρός

κι όλο χιμάει τ’ αψήλου

και σμίγει τους τρανούς Αετούς

και τους χρυσούς Αγγέλους.

Αντρέα μου,

Ήσουν της κρήνης μας νερό,

της Άνοιξης Λουλούδι. Μες στα σκοτάδια μας το Φως.

Αηδόνι της Αυγής μας.

Στη δίψα μας για το νερό, έστυβες ένα σύννεφο!

Στην πείνα μας για το ψωμί, έσφαζες ένα Αηδόνι!

Μας εξέθρεψες. Μας ωκοδόμησες εις Χριστόν

τω αλάτι ηρτυμένω Λόγω Σου, αφού η

ψυχή Σου καιγόταν γι’ Αυτόν και τους ανθρώπους,

αφού ο ζήλος του Οίκου Του κατέφαγέ Σε,

ο θείος Εκείνου έρωτας κατέφλεξέ Σε

και ο Γλυκασμός της Εκείνου ωραιότητος

κατέθελξέ Σε.

Αντρέα μου, Αγιοσύνης η σπονδή – Πολιτισμού επιτομή.

Σε διάλεξε ο Θεός, για να στολίσης

τον Παράδεισο. Για ν’ αυγατίσουν οι Άγιοι.

Αντρέα μου, το Απαύγασμα της ευγένειας

και του Πολιτισμού. Φως Ιλαρόν εξεπεμπεν

η οσιοτική Σου Μορφή. Φως στα μάτια,

Φως στα χέρια κι όλα γύρω Σου ήταν Φως!

Αντρέα μου, η Σαρκωμένη Αγάπη…!!!

Εσύ δεν πέθανες ποτέ…!!! Μέσα στις

φλέβες μου είσαι. Μέσα στις φλέβες

ολονών έμπα βαθειά και ζήσε…!!!

 

Γεώργιος Σταύρου Μπόσινας – Θαλάμαι Δυτικής Μάνης

ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΕΩΝ. ΡΟΖΑΚΕΑΣ,

Πρόσφατα η ιστορική Μάνη αποχαιρέτησε ένα άξιο τέκνο της, διαμάντι στο στέμμα της, ευπατρίδη, υποδειγματικό οικογενειάρχη, άδολο χριστιανό, φερέγγυο άνθρωπο.

Ο λατρευτός μας Γιάννης, με ρίζες στην ηρωική Καστάνια της Δυτικής Μάνης, υπηρέτησε σε όλη του την ζωή, με αξιοζήλευτη συνέπεια, αρχές, αξίες, αρετές.

Στοργικός γιός, αδερφός, σύζυγος, πατέρας, παππούς, συγγενής, κουμπάρος, φίλος ή γνώστης, άφηνε παντού την αρίστη των εντυπώσεων.

Άψογος στην προς την Πατρίδα υπηρεσία του, ήταν άριστος και ως μαθητευόμενος αλλά και ως μαθητεύων. Πολύγλωσσος (ομιλούσε πέντε γλώσσες!), ευφυής, ευρηματικός, ακούραστος, υπεύθυνος, πειθαρχικός, έδειξε αγάπη, κατανόηση, ανθρωπιά, σεβασμό προς όλους που βρίσκονταν υπό τις διαταγές του. Προς ανωτέρους έδειξε πάντα προθυμία, υπέρμετρο ζήλο και προπαντός σεβασμό. Κορυφαία στιγμή της σταδιοδρομίας του η απόσπαση στο Ν.Α.Τ.Ο. όπου διέπρεψε, ξεχώρισε, κάνοντάς μας υπερήφανους!

Είθε ο Χριστός και η Παναγία να στείλουν τάχιστα βάλσαμο παρηγοριάς στους οικείους του.

Καλό σου ταξίδι ξάδερφε αγαπημένε!

Ο «Γιαννάκης σου»

Ιωάννης – Δημήτριος Ψύλλας – Ροζακέας

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥ. ΜΠΑΡΜΠΕΤΣΕΑΣ

Ο κύριος χαρακτηρισμός που του ταίριαζε είναι: «προοδευτικός». Όχι με τη φθαρμένη από τους πολιτικούς έννοια του όρου, αλλά με τα θετικά αποτελέσματα που παράγει όταν συνδεθεί με τις πρακτικές εφαρμογής. Τον Πέτρο τον συνάντησα και τον συναναστράφηκα κατά την περίοδο της ωριμότητάς του, όταν το 1975 πρωτοδιορίστηκα στο Γυμνάσιο Καρδαμύλης. Είχε τότε επιστρέψει από τη Ρόδο όπου υπηρέτησε στη χωροφυλακή αρχικά και στη συνέχεια ανέπτυξε επιχειρηματική δραστηριότητα. Συμπεριλαμβανόταν στους γονείς που επισκεπτόταν τακτικά το σχολείο, παρακολουθούσε από κοντά την πρόοδο των παιδιών του και συνέβαλε έμπρακτα στην ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, τόσο στη βελτίωση των υποδομών όσο και στην απόδοση του εκπαιδευτικού έργου, μέσω της στενής συναισθηματικού χαρακτήρα σχέσης που αναπτύχθηκε τότε στο εσωτερικό της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, αυτοδιοίκηση).

Με αφετηρία αυτή τη γνωριμία, θεώρησε υποχρέωσή του να ενταχθεί στην οικογένεια της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, από την πρώτη ήδη φάση δραστηριοποίησής της στην Κοινότητα Νεοχωρίου – Στούπας – Λεύκτρου, κατά τη δεκαετία του 1990. Βοήθησε σημαντικά, με την πειστική του επιχειρηματικότητα και την εμμονή του στην προώθηση κοινωφελών έργων, στην ποιοτική αναβάθμιση του οικισμού Λεύκτρο που κατοικούσε, τόσο στη βελτίωση του κεντρικού δρόμου με παραχωρήσεις γης από τους παρόδιους ιδιοκτήτες, όσο και στις επεκτάσεις του υδρευτικού δικτύου και στην εξεύρεση οικοπέδου με προορισμό τη μελλοντική ίδρυση παιδικού σταθμού. Αποτέλεσε στη συνέχεια βασικό στέλεχος και στη δεύτερη φάση της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, κατά την επόμενη χρονική περίοδο, καθώς και σταθερός υποστηρικτής στην εκδοτική προσπάθεια της ΜΑΝΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ από το πρώτο της φύλλο.

Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, που είχε περιορίσει τις εξόδους από το σπίτι, τον συναντούσα περνώντας αραιά και που από την περιοχή του. Συζητούσαμε για τα παλιά, μιλούσε με ενθουσιασμό για όσα προωθήθηκαν αλλά και πικρία για όσα θα μπορούσαν να γίνουν και δεν έγιναν… Έφυγε με ικανοποίηση, στηρίζοντας και στηριζόμενος από την αφοσιωμένη σύζυγό του, τη δωδεκανήσια Βαλασία. Είδε και καμάρωσε τις θυγατέρες του Σταυρούλα και Καλλιόπη να έχουν δημιουργήσει οικογένειες και επαγγελματικές απασχολήσεις ποιοτικού χαρακτήρα και γενικότερης αποδοχής και αναγνώρισης, βαδίζοντας στη ζωή τους με τους ηθικούς και κοινωνικού χαρακτήρα κανόνες που εκείνος είχε τους είχε προβάλει.

Αποχαιρετώ, μ` αυτά τα λόγια, έναν καλό φίλο, με τη φιλία μας ουσιαστική και έμπρακτα επιβεβαιωμένη στην πράξη…

Νίκος Ευστρ. Μαραμπέας

                                                                *     

Τον Πέτρο τον γνώρισα το 1999 μέσα από το Φυσιολατρικό – Πολιτιστικό Σύλλογο Λεύκτρου της Τοπικής κοινότηταςΝεοχωρίου. Αποτελούσαν, με τον γιατρό Γρηγόρη Ορφανίδη, τους βασικούς παράγοντες του Συλλόγου φέρνοντας στην περιοχή την ανακύκλωση, άγνωστη μέχρι τότε στον ευρύτερο χώρο. Η καθαριότητα και ο ευπρεπισμός των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων ήταν στις ενέργειές τους. Την ημέρα του θανάτου του απουσίαζα από την περιοχή και τον πληροφορήθηκα εκ των υστέρων με αίσθημα θλίψης και στενοχώριας.

Ενταγμένος στη Μανιάτικη Αλληλεγγύη, τακτικός συνδρομητής της αντίστοιχης εφημερίδας, γίναμε φίλοι, με συναντήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα, συζητώντας για τα προβλήματα προτείνοντας σχετικές λύσεις. Άνθρωπος της κοινωνίας και της προσφοράς φρόντιζε πάντοτε για την πρόοδο και το καλό του κοινωνικού συνόλου. Θερμός συμπαραστάτης των ενεργειών του, η σύζυγός του Βαλασία.

Τελευταία φορά που συναντηθήκαμε ήταν στο σπίτι του πριν μερικούς μήνες που μου διάβασε ένα κείμενο του που αναφερόταν στον Πρίντζιπα και στην Καλογριά, με προοπτική να εκδοθεί σε βιβλίο. Πρόκειται για ένα αξιόλογο κείμενο σε έμμετρο λόγο που εύχομαι να πάρει γρήγορα το δρόμο της δημοσιότητας.

Θα ήταν παράλειψη να μη σημειώσω την προσήλωσή του στις εθνικές αξίες, την Πατρίδα και την Ορθοδοξία.

Η σύζυγός του και οι θυγατέρες του, Καλλιόπη και Σταυρούλα, να νιώθουν υπερήφανες για τον πατέρα που είχαν. Εμείς θα τον θυμόμαστε και θα τον μνημονεύουμε.

Αντώνης Ρουμανέας

 

Νεκρός από πνιγμό ο ιεροκήρυκας της Μητρόπολης Μάνης Ανδρέας Μπολοβίνος.

 

Την Τρίτη 20 Μαρτίου, εντοπίστηκε νεκρός στη θαλάσσια περιοχή των Καλυβίων του δήμου Ανατολικής Μάνης, ο αρχιμανδρίτης της Μητρόπολης Μάνης Ανδρέας  Μπολοβίνος .

O αρχιμανδρίτης ξεκίνησε με το όχημά του από το Γύθειο, ενώ το σήμα του κινητού του σταμάτησε να εκπέμπει στις 7:20΄ μμ της Δευτέρας, με το τελευταίο στίγμα να δίνεται από την ευρύτερη περιοχή του Κότρωνα.

O Ανδρέας Μπολοβίνος γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1955. Χειροτονήθηκε διάκονος στις 3/6/2006 και πρεσβύτερος στις 4/6/2006. Ιδιαίτερα καλλιεργημένος πνευματικά, ήταν πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 1978 και της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 1989.

Από την ημέρα της χειροτονίας του υπηρετούσε ως ιεροκήρυκας στη Μητρόπολη Μάνης. Είχε αναπτύξει σημαντική ιεροκηρυκτική δραστηριότητα, ασκώντας παράλληλα αφιλοκερδώς την ιατρική ως παιδοψυχολόγος.

Από κοινού με τον πρόσφατα αποθανόντα Μητροπολίτη Μάνης Χρυσόστομο είχαν παραχωρήσει στο ίδρυμα «Χαμόγελο του παιδιού» κτιριακή ιδιοκτησία τους στον οικισμό που βρέθηκε νεκρός, τα Καλύβια, για να στεγαστούν κατασκηνώσεις των παιδιών που το ίδρυμα αυτό φιλοξενεί.

Χρυσό μετάλλιο για τον Λ. Πετρούνια στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ενόργανης Γυμναστικής που διεξήχθη στο Μπακού

Νέος θρίαμβος για τον Λευτέρη Πετρούνια, ο οποίος στο Παγκόσμιο Κύπελλο ενόργανης γυμναστικής, που διεξήχθη στο Μπακού του Αζερμπαϊζάν, κατέκτησε και πάλι το χρυσό μετάλλιο στους κρίκους με 15,333 βαθμούς και συντελεστή δυσκολίας 6,40. Αυτό είναι το 8ο συνεχόμενο χρυσό που κατακτά ο Έλληνας Ολυμπιονίκης και παγκόσμιος πρωταθλητής κατά τους τελευταίους 22 μήνες!

Τον «άρχοντα των κρίκων», ο οποίος είχε πρωτεύσει και στον προκριματικό με 15,400 β., ακολούθησαν στο βάθρο ο Τούρκος Ιμπραΐμ Τσολάκ με 15,100 β. και ο Κινέζος Σινγκιού Λαν με 14,866 β.

Για τον Λευτέρη Πετρούνια αυτή είναι η τρίτη φορά που φεύγει θριαμβευτής από το Μπακού, σε ισάριθμες «επισκέψεις» στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν την τελευταία τριετία, αφού είχε νικήσει τόσο στην περσινή διοργάνωση, όσο και στους Ευρωπαϊκούς Αγώνες του 2015. Ταυτόχρονα, διεύρυνε το εκπληκτικό αήττητο σερί, που αριθμεί πλέον 8 συνεχόμενες νίκες από τον Μάιο του 2016 μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων δύο Ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, δύο Παγκόσμιων πρωταθλημάτων και των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο Ντε Τζανέιρο.